- O projektu
- Aktuality
- Team
- Lektoři
- Download
- Partneři
- Odkazy
- Nabídka práce
- Diskusní fórum
- Workshopy
- Jarní škola 2007
- Jarní škola 2008
- Jarní škola 2009
- Praxe
- Případové studie
Poskytovatelé podpory
Partneři
Případové studie - Řešení případových studií zadaných Fondem ohrožených dětí v Olomouci
Řešení případových studií zadaných Fondem ohrožených dětí v Olomouci
15. duben 2007
Studenti byli rozděleni na dvě skupiny podle zadané případové studie. V rámci každé skupiny se jednotlivé případové studie rozebíraly zvlášť. Do řešení se mohla vždy zapojit celá skupina.
Na úvod proběhl brainstorming na téma diagnóza případu. Mentoři poskytli následně zpětnou vazbu a nechali prostor pro případné další dotazy, které by mohli vést k získání podstatné informace pro následné řešení případu. Jednotlivé klíčové body – nápady studentů byly zapisovány mentorem na flipchart. V rámci části věnované diagnostice kasuistiky byly studenti požádáni také o shrnutí anamnestických údajů – co se dozvědělio jednotlivých osobách v případu a o co je možno se opřít. V další části byli studenti vyzváni, aby se zamysleli nad prognózou případu – tj. co by se stalo, pokud by nebylo zasaženo a jak by se asi situace vyvíjela v případě intervence. I zde samozřejmě studenti obdrželi zpětnou vazbu od mentorů. Studenti byli upozorňováni na nutnost vyjadřovat své názory a tvrzení v profesionálně – tj. odborně (tak jak by je uvedli např. ve zprávě pro soud), což u nich podpořilo rozvoj této dovednosti. V závěrečné části k řešení dané kasuistiky navrhovali studenti možná řešení a diskutovali s mentory jejich pozitiva a úskalí. Mentoři vedli studenty vhodnými podněcujícími dotazy k nalezení další možné cesty řešení.